Centrum Handlowe Pasaż Łódzki z certyfikatem Breem In-Use
System oceny Breem funkcjonuje w Wielkiej Brytanii już od ponad 20 lat. Certyfikaty zrównoważonego budownictwa są oznaką globalnych zmian i nowoczesnej polityki rozwoju międzynarodowego, której celem jest ograniczenie zużycia energii i redukcja emisji gazów cieplarnianych. Polityka ta była od lat rozwijana w krajach Unii Europejskiej. Obecnie idea zrównoważonego rozwoju wkracza do Polski. Certyfikat Breem In-Use przyznawany jest obiektom istniejącym, które spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie środowiskowym i społecznym. Ocenie poddawanych jest kilkadziesiąt czynników, w tym: efektywność energetyczna obiektu, sposób zarządzania odpadami, ograniczanie emisji zanieczyszczeń, dostępność komunikacyjna czy udogodnienia dla gości i pracowników. Pasaż Łódzki uzyskał certyfikat Breem In-Use na poziomie „Very good”. Ekologiczne świadectwo jakości na poziomie „Very good” otrzymał również zarządca – firma Apsys Polska, w przypadku której doceniono skuteczność zarządzania uwzględniającego potrzeby ludzi i środowiska naturalnego. Jesteśmy ECOodpowiedzialni!
Działania podjęte przez Centrum Handlowe Pasaż Łódzki na rzecz ochrony środowiska i dostosowania się do zachodzących zmian społecznych i gospodarczych:
- Różnorodność oferty handlowej: Centrum oferuje zróżnicowaną ofertę dla klientów polegającą na zapewnieniu szerokiego wyboru produktów i usług, odpowiadających na potrzeby różnych grup klientów, obejmujących głównie: branżę usługową (bank, poczta, bankomaty, usługi telekomunikacyjne, pralnię), różnorodne sklepy i marki z branży obuwniczej, odzieżowej oraz spożywczej czy strefę gastronomiczną.
- Dostępność udogodnień dla różnych grup społecznych: Udogodnienia dla rodzin z dziećmi: pokój dla matki z dzieckiem, strefy zabaw, dostosowane, znajdujące się blisko wejść miejsca parkingowe; udogodnienia dla osób starszych, niepełnosprawnych i z zaburzeniami: wydzielone miejsca parkingowe czy zaplanowane godziny ciszy dla osób zmagających się ze spektrum autyzmu w celu spokojnego zrobienia zakupów.
- Działania marketingowe i promocje: Liczne akcje marketingowe i promocyjne, charakterem mocno nawiązujące do aktualnego sezonu i trendów.
- Promocja w mediach społecznościowych: Aktywność na platformach takich jak Facebook i Instagram, wychodząca naprzeciw obecnym trendom i sposobom komunikacji z mieszkańcami, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami Centrum.
- Zaangażowanie w społeczność lokalną: Organizacja wydarzeń i udział w działaniach społecznościowych, podejmowanie współpracy m.in. z lokalnymi firmami.
- Dostępność przestrzeni publicznych: Umożliwienie dostępu do przestrzeni relaksu i integracji poprzez zastosowanie elementów małej architektury jak ławki, miejsce ładowania telefonu.
- Przyjazność dla zwierząt: Otwarcie Centrum na zwierzęta, wydzielenie im stref dostępu, wraz z udogodnieniami w postaci misek z wodą i miejscami pozwalającymi na pozostawienie pupili na czas zakupów.
- Bezpieczeństwo zdrowotne: Wdrożone standardy w celu ochrony zdrowia klientów.
- Zmiany klimatyczne: Analiza prognoz dotyczących wzrostu i w związku tym podejmowanie działań ograniczających skutki ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak fale upałów czy intensywne opady deszczu.
- Świadomość ekologiczna: Promowanie edukacji środowiskowej wśród klientów i pracowników, organizowanie eventów pro środowiskowych angażujących najemców oraz lokalna społeczność.
- Zmniejszenie zużycia energii i wody: Centrum podjęło działania w celu optymalizacji systemów grzewczo-klimatyzacyjnych, oświetlenia oraz zastosowania technologii pozwalających na redukcję zużycia wody jak ograniczniki przepływu zainstalowane w bateriach.
- Redukcja emisji CO₂: Promowanie ekologicznych środków transportu, np. poprzez przygotowania do zainstalowania stacji ładowania pojazdów elektrycznych czy rozwój infrastruktury rowerowej poprzez dostępne dla klientów parkingi rowerowe czy stacje naprawy rowerów. Centrum handlowe angażuje się w działania związane z rozwojem bioróżnorodności i zwiększaniem zielonych przestrzeni wokół obiektu, co pomaga w pochłanianiu dwutlenku węgla i łagodzeniu skutków emisji CO2. Pasaż Łódzki wyznaczył za cel redukcję emisji CO2 o 30% do 2030 r.
- Zarządzanie odpadami: Mocno rozwinięty system segregacji odpadów oraz prowadzony recykling szkła, papieru oraz tworzyw sztucznych. Kampania zarządzania odpadami jest prowadzona wśród najemców, poprzez informowanie o prawidłowej segregacji oraz wśród klientów, poprzez organizację eventów pro ekologicznych i promujących prawidłowe gospodarowanie odpadami.
Wszystkie z działań podjętych przez CH Pasaż Łódzki, zarówno te związane z działalnością pro ekologiczną oraz pro społeczną mają na celu zbudowanie odpowiedzialnego Centrum Handlowego, który jest jednocześnie miejscem dostarczającym swoim klientom możliwości zakupów, rozrywki, odpoczynku czy edukacji.